Problemy szkoleń w Polsce

Rynek szkoleń jest rynkiem trudnym i bardzo wymagającym. Firmy szkoleniowe przyzwyczaiły klientów do odwoływania szkoleń w ostatniej chwili, bez podawania przyczyny. Przyczyną odwołania szkoleń w większości wypadków jest niewystarczająca liczba uczestników. Robią to firmy małe i duże. Jako, że osoby tworzące ten blog mają kontakt ze swoimi czytelnikami przy użyciu infolinii, mamy wiele ciekawych informacji w tym względzie.

Walka z frekwencją na szkolenia przybiera różne postacie. Maleńkie firmy piszą, że szkolą od jednego uczestnika, inne firmy podają terminy szkoleń prawie codziennie i w nieskończoność przesuwają ostateczny termin szkolenia.

Na blog CE-maszyny.pl, jako do operatora infolinii informacyjnej o znaku CE (+48 61 830 81 81) spłynęły informacje, że w ostatnim czasie szkolenia odwołały dwie firmy z Krakowa, niemiecki koncern rynku usług motoryzacji i inny niemiecki potentat. Jasno widać, że na rynku jest niewiele szkoleń dotyczących oznakowania CE, które nie są objęte plagą odwołań.

 Poniżej rozmowa z Magdaleną Wojtczak przedstawicielką zarządu CE-Polska:

KJ www.ce-maszyny.pl: Reprezentuje Pani CENTRUM CERTYFIKACJI CE-Polska lidera kompleksowych wdrożeń oznakowania CE, co może Pani powiedzieć o rynku szkoleń CE ?

MW www.ce-polska.pl: Cała branża oznakowania CE jest bardzo trudna, a zarazem ciekawa. Szkolenia dotyczące oznakowania CE oferowaliśmy na polskim rynku jeszcze przed wejściem polski do UE. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która poważnie pojawiła się miedzy innymi na rynku szkoleń i od tego czasu nie odpuszczamy i kreujemy tą branże, a inni nas próbują dogonić.

KJ: Walczycie na rynku z wielkimi koncernami i małymi firmami, jak to robicie ?

MW: My z nikim nie walczymy, prowadzimy kampanie marketingowe w sposób bardzo nowatorski i oryginalny, czasami może i agresywny, jednak sprzedajemy dzięki naszemu głównemu atutowi. Mamy po prostu najlepsze szkolenia, najlepsze materiały, najlepsze rady, najlepszych prelegentów praktyków, to składa się na sukces. Na każdym szkoleniu dużą część grupy to ludzie „z polecenia”. To ogromny wyróżnienie i odpowiedzialność. Bardzo dbamy o zadowolenie z naszych szkoleń.

KJ: Czy odwołujecie swoje szkolenia ?

MW: Mamy taką możliwość, jednak nie pamiętam kiedy z tego korzystaliśmy. Na pewno nie przez ostanie 4-5 lat. Nie odwołujemy szkoleń, bo mamy zawsze komplet uczestników.  Jesteśmy poważną firmą.

KJ: To ile osób szkolicie ?

MW: To informacja niejawna. Mogę powiedzieć, że kilka tysięcy. I jest to naprawdę duża ilość, dzięki temu stale musimy rozwijać naszą infolinię, która służy naszym klientom po szkoleniu. Spokojnie można powiedzieć, że obsługujemy dobrze ponad połowę rynku.

KJ: To muszą być bardzo poważne ilości, jak o robicie ?

MW: Niektóre nasze szkolenia sprzedajemy ponad  10 lat. Nie można sprzedawać czegoś słabego tak długo. Wniosek jest prosty. Sprzedajemy coś naprawdę potrzebnego i dopracowanego. Usługę, którą warto kupić i polecić innym.

Dziękuję za rozmowę !

dla CE- maszyny.pl Katarzyna Juszczyńska